maandag 10 september 2012

Tjoeke tjoeke tj...oe...ke

Ik vind het altijd vervelend als mensen gaan zeuren over de NS.
Oké, het is zeker niet bepaald prettig als je trein in een keer niet blijkt te rijden of als je favoriete intercity weer eens 10 minuten vertraging heeft maar je kan het beter incasseren, accepteren en positief proberen te blijven denken.
Ik vind dat dus vervelend, als mensen daarover zeuren. 

Nou zeur ik zelf natuurlijk ook. Maar ik mag dat. Als anderen zaniken over de NS vind ik dat irritant maar als ik door vertraging te laat op m'n werk kom, heb ik alle recht om daar chagrijnig over te zijn. 
Zoals vanmorgen. Op maandag geef ik altijd muziekles op een middelbare school in Den Bosch. Vandaag was de derde keer van dit schooljaar en tevens de derde keer dat mijn trein 10 minuten vertraging had. Dat is opzich al hinderlijk maar om het nog erger te maken zette de NS vanmorgen een minuscuul kleine sprinter in, met als gevolg dat ik vastgerot zat tussen ongewassen haren, stinkoksels, vieze gebitten en mensen die VEEL te vrolijk zijn voor zo'n vroeg tijdstip. Ik vond dat erg zielig voor mezelf maar had nog meer medelijden met mensen die een trein later moesten pakken omdat ze er niet meer bij pasten. 

Het was spits. S-P-I-T-S. Is er dan niemand die op het idee komt om een hele grote trein dat spoor op te duwen?

Natuurlijk kwam ook mijn bus een kwartier te laat. Want dat hoort zo.

Op de terugweg hoorde ik overigens een hele intelligente uitspraak van een meisje schuin tegenover me. Ze was overduidelijk een 'al-m'n-vrienden-werken-al-en-ik-heb-een-enorme-langstudeerboete-maar-ik-doe-net-of-ik-studeren-nog-helemaal-jofel-vindt' type. 
"Ik haal liever een paar vakken niet, dan dat als ik een kluizenaar moet leven".
Natuurlijk! Dat ik daar niet tijdens mijn studententijd aan gedacht heb! Dan zou ik nu, 's ochtends vroeg  ook veel relaxter in de trein hebben gezeten (gestaan!!!!). Doordat ik, als kluizenaar, m'n studie (wel) in 4 jaar tijd gehaald heb, heb ik al die opgekropte irritatie nooit kunnen delen met iemand anders. 
Ik heb vandaag weer wat geleerd. Joechei!

Overigens ben ik nu totaal relaxt. Ik haalde een salade bij de AH to go. Aangekomen bij de kassa stond er een enorme rij en er was maar 1 kassa open (wat gaat hier mis?). Toen ik eindelijk aan de beurt was, zag ik dat het bijna 14:00 was: de tijd waarop mijn trein zou vertrekken. Snel afgerekend, liep ik langs de bestekbak die tot overmaat van ramp...LEEG..was. "Hebben jullie nog bestek?", vroeg ik op m'n allervriendelijkst aan het meisje achter de kassa. "Ja, in die bak". Uhm...NEE, want die is leeg, daarom vroeg ik het. Uiteindelijk ging een collega van het meisje nieuw bestek halen. Op z'n dooie gemak. Yes.
Toen ik het uiteindelijk uit z'n handen griste was het precies 14:00 waardoor ik een sprint kon trekken naar mijn trein...die vertraging had, waardoor ik netjes 'op tijd' kon instappen en zelfs nog kon zitten.

Vast omdat ik zo'n situatie altijd incasseer, accepteer en er altijd een positieve draai aan weet te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten