maandag 10 september 2012

Dexter


Ik heb een nieuwe verslaving. A serious one.
Een tijd geleden werd ik gewezen op www.watchseries.eu. Een site waar je series (gratis) online kan bekijken. Dat wist de hele wereld waarschijnlijk al een eeuw, maar ik kwam er dus pas recent achter.
Anyway, ik was meteen enthousiast maar wist ook meteen: Dit is gevaarlijk. Ik vind namelijk dat ik verslavingsgevoelig ben. Een zak snoep? Binnen een dag leeg. Een reep chocola? Binnen een uur.
Maar goed, ik nam het risico en besloot wat rond te neuzen op deze site. 
Op Facebook en Twitter had ik in het verleden al vaak berichten voorbij zien komen over de serie 'Dexter'. Iets wat eerst verwarring bracht omdat ik meteen moest denken aan het wetenschappertje van Cartoon Network. Omdat deze berichten behoorlijk lovend waren ("Holyfuck, hoe spannend was deze seizoensfinale?") ben ik aan de 1e aflevering begonnen....
Iets wat ik...uh...NOOIT HAD MOETEN DOEN! 

Voor degenen die geen idee hebben waar Dexter over gaat, hierbij een superkorte samenvatting:
Dexter Morgan is een forensisch onderzoeker, werkzaam op de afdeling moordzaken bij de politie in Miami. Vanwege een hoop heftige gebeurtenissen in het verleden, houdt Dexter er 's nachts een andere activiteit op na, namelijk het vermoorden van mensen die dat verdienen (bijv. mensen die nooit veroordeeld zijn voor een ernstig misdrijf). Klaar!

Meteen zat ik in het verhaal. Na de 1e aflevering keek ik voor het gemak ook maar meteen de 2e. Ik weet nog dat ik bij de 11e aflevering van seizoen 1 m'n vriendje opbelde of hij snel naar huis wilde komen omdat ik bang was...
Dit gedrag resulteerde uiteindelijk in het kijken van 6 (!!!) seizoenen binnen ongeveer anderhalve maand. Dat betekent, schrik niet: bijna 72 uur van m'n kostbare leven.

Nou ben ik wel op het punt dat ik mijn verslaving erken en toegeef. Loslaten lukt alleen nog niet. In mijn agenda staat bij 30 september: 'Dexter, start seizoen 7' want het zou me toch maar gebeuren dat ik het per ongeluk vergeet. Dan sta ik niet voor mezelf in. 


Surprise motherfuckahhh!!




2 opmerkingen: