zaterdag 15 september 2012

Ongewenste haren

Vandaag zat ik, voor de verandering deze week, in de trein. Ik zat in een tussencoupé
rustig voor me uit te staren en de conducteur riep om dat we bijna bij station Tilburg aangekomen waren, waar ik er uit moest. Ondertussen stroomde het al wat voller met mensen die ook bij hun eindbestemming waren aanbeland.
Nog steeds zat ik in een chillmodus...totdat mijn oog er bijna uitgeprikt werd door een lange, stekelige, 'in-onverklaarbare-richting-groeiende' zwarte neushaar (!!) van de man naast mij. En mijn angstige vermoeden werd helaas werkelijkheid toen ik zag dat ook de oren van de man wel een knipbeurt konden gebruiken.
Luister:
Dit. is. NIET. oké! 
Knoop dat maar in je oorhaar!

Mannen, het is best mooi om haar te hebben op sommige plekken (zoals op je hoofd) maar alsjeblieft, ik smeek het jullie: haal het weg op zones waar God het niet bedoeld heeft. 
Er gaat echt iets mis als je de grens tussen hoofd- en wenkbrauwhaar niet meer kan zien. Dat je je gaat afvragen: "Heeft die man nou een pony of heeft ie z'n wenkbrauwen omgeklapt?"
Of wanneer de neusharen vergroeid zijn met de snor. Of erger nog: dat je niet eens zeker weet of het wel een snor is die daar op iemands bovenlip prijkt?
Of wanneer oren eruit zien als een verdorde grasmat of een platgereden egel. Bah, bah en nog eens bah.



Ik ga er even vanuit dat deze mannen getrouwd zijn of een relatie hebben. Waarom gaan er bij die vrouw (of man) geen alarmbellen rinkelen? Oké, bij één verdwaalde neus-, oor- of wenkbrauwhaar snap ik dat niet meteen de heggenschaar tevoorschijn wordt getoverd. Maar wanneer er lianen uit de gaten in je hoofd klimmen, zou ik toch maatregelen treffen.

Nou heb ik goed nieuws: Er is een oplossing voor! 
Ik presenteer u een aantal gemakkelijke opties:

Er is natuurlijk de ouderwetse schaar. Door de simpele, maar effectieve knipbeweging worden haren die een onverzorgde indruk kunnen geven, kort gewiekt. Nadeel is echter wel dat dieper gelegen haren niet verwijderd kunnen worden. Tenzij je het prettig vind om een stuk metaal in je neus of oor te boren.

Heb je geen band met de schaar? Niet getreurd! Voor deze doelgroep is de neustrimmer in het leven geroepen, zoals dit exemplaar van Philips (de NT 9110).
Voor maar €13,95 te koop bij bijv. bol.com.
Een elektrisch apparaat dat werkt op batterijen en met een simpele draaiende beweging alle neus- of oorharen trimt. Een kind kan de was doen!

Ook haren wegbranden is een methode. Dan wordt er een lucifer of vlam kort tegen de haren aangehouden waardoor deze verschroeien. Ik raad aan om dit door een expert te laten doen (ook voor de harige pyromaantjes onder ons). Je wil niet je eigen hoofd in de hens zetten en net die haren waar het om gaat, missen.

Scheren is ook een optie. Kijk wel uit dat je neus of oor niet in de mesjes blijft hangen (en de haren niet).

Voor de wenkbrauwen kan de man een snel bezoekje aan de kapper brengen maar ook het pincet werkt prima. Aangeraden wordt wel om een spiegel te gebruiken.

Zo. Mijn taak zit er op.

www.nadeche.net
Een betere zangeres in 5 weken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten