donderdag 13 september 2012

Dansen..Hoe?

Ken je dat?
Dat je superveel zin hebt om keihard op stap te gaan en dan sta je eindelijk in de kroeg...en dan lijkt het net of je al je motoriek verloren bent:

Een beetje fatsoenlijk dansen is onmogelijk geworden.

Nou pretendeer ik absoluut geen goede danser te zijn. Ik ben meer het type 'bewegende wijsvinger' en expres uit de maat dansen, maar het is wel vervelend om het gevoel te hebben dat je lijf iets anders doet dan wat je hersenen willen.

In de kroeg wil je het naar je zin hebben en in mijn geval hoort daar wel een danspasje bij. Een paar van mijn favorieten zijn:
  • De banaan (men houdt een onzichtbare banaan vast en begint deze te pellen op de maat van de muziek)
  • De bezem / stofzuiger (men veegt de dansvloer met een onzichtbare bezem. In de variant van de stofzuiger hoeven de armen niet op en neer te gaan)
  • De vuist (men stoot de vuist de lucht in op de maat van de muziek)
  • De duckface met het bewegende hoofd (men tuit de lippen en beweegt het hoofd van voor naar achter)
  • De zwakzinnige (Men hangt het hoofd schuin in de nek, steekt de tong een klein stukje uit de mond, draait de ogen half weg en staat stil. Overigens niet aan te raden als je wil scoren)
  • De luchtgitaar (men geeft de beste interpretatie van Slash, Brian May of who ever the fuck plays this instrument)
  • De backingvocal (men stapt op de maat met een overdreven grijns en knipt de vingers om en om)

Wie heeft deze moves net stiekem uitgeprobeerd? HAHA, got ya!



Goed, mijn punt is het volgende: Als ik een van deze moves uitvoer, is het geen probleem als mensen kijken (en me stiekem uitlachen). Dan zit ik goed in m'n vel, heb het gezellig en probeer ik ook nog sociaal te doen. 
Maar soms voel ik al aan dat het een 'geen-dans-dag' wordt. Dan hoef je niet expres uit de maat te dansen want dat gebeurt dan al vanzelf omdat je plotseling 2 houten poten lijkt te hebben en kan je maar geen beweging bedenken die er een beetje cool uitziet.
Ik....HAAT....dat. 
Want als mensen dan kijken, dan voel ik me totaal uit m'n comfortzone getrokken en ben ik weer helemaal terug bij het eerste discofeestje in groep 8 (waar iedereen lelijk en ongemakkelijk is). 

Wie heeft er trouwens ooit de kuskring uitgevonden? 
In onze klas waren we allemaal te schijterig om 'F' te zeggen (want dan mocht je pas zoenen, can you friggin' imagine?!). In plaats daarvan maakten we van 'A' een kus op de wang, 'B' een kus op de mond, 'C' 5 tellen op de mond, 'D' 10 tellen en 'E' 15 tellen. 
Oh ja, en het toppunt was dat 'G' dan in een keer vingeren was. Yes.

Ik dwaal af. Het enige wat ik wil weten is of er meer mensen met dit 'probleem' zijn? Dan kunnen we de volgende keer met z'n allen bij elkaar gaan staan en een 'ik-voel-me-niet-op-m'n-gemak-move' bedenken. 
Mijn dank is groot.

P.S. In het kader van dansen: mijn liefste vriendinnetje Anne-Marijn heeft vanavond haar premiere als non in de musical Sister Act in Wenen. Let's hope she nails it! 


3 opmerkingen:

  1. Lief!! En ik ga het zeker nailen! (en dan vervolgens lekker een potje dansen op het premierefeestje, als banaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten! En inderdaad, de banaan doet het altijd goed op permierefeestjes. Kick ass Stroopie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dans je de hele nacht met miiiiiiiijjjjj ooohooohooo dans je de hele nacht met mij... tralalala

    BeantwoordenVerwijderen