dinsdag 2 oktober 2012

Flabbergasted

Gisteren waren de dans- en spelaudities voor de musical, volgende week moeten ze zingen.
En we hebben echt een hele goede groep dit jaar. Wat een enthousiaste, gemotiveerde leuke leerlingen. Ik zou ze het liefst allemaal mee willen laten doen! Ook al dansten sommigen als een krant en speelden ze ver-schrik-ke-lijk (dat je er ongemakkelijk van wordt).

Maar voordat de audities begonnen kwam ik in een hele rare situatie terecht.
Ik was om 13:00 klaar met m'n lessen en ik was als een malle aan het opruimen en cijfers aan het invoeren omdat ik meteen door moest.
Plotseling gaat de deur open (zonder te kloppen) en lopen er drie meiden vastberaden naar binnen.
"De audities zijn in de fitnesszaal, niet hier" zei ik in de veronderstelling dat ze voor de musical kwamen.
Geen antwoord.
Vervolgens smijten ze hun tassen op de tafel en gingen ze een meter voor me zitten kletsen met elkaar. "Willen jullie iets vragen of..?", vroeg ik en ik voelde al dat ik boos werd.
"Is Theeuwes er niet?", zei een van die trollen. "Nee, ik ben er altijd op maandag", zei ik.
"Vorig jaar echt niet", zei ze...FUCKING arrogant, ik overdrijf niet.
"Klopt, maar dit jaar niet", zei ik. Serieus, hoe kon ik zo rustig blijven? "Maar ik wil eigenlijk dat jullie gaan want ik moet een aantal dingen regelen en ik moet naar de audities voor de musical", zei ik.
En toen dit:
"Wtf, dat mens is chagerijnig", zei een van de drie. WHAT THE FUCK, DAT MENS IS CHAGERIJNIG?! PARDON?! Ze deed niet eens een poging om het zachtjes te zeggen, nee gewoon voluit en recht voor m'n neus.
Op de een of andere hele vreemde manier besloot ik dit te negeren en te vragen wat ze kwamen doen.
"Kletsen".
"Hoezo kletsen? 't Is pauze en ik moet nog een hoop doen".
"Dat deden we bij Theeuwes ook altijd".
En toen weer:
"Hoezo is dat mens (AAAARGHHHHHH) zo chagrijnig?".
Ik zei: "Pardon? Jij durft mij chagerijnig te noemen?  Jullie komen hier binnenvallen om te 'kletsen' terwijl ik aangeef dat ik nog veel moet doen en nog blijf je zitten. Ik vind jou zo ontzettend onbeschoft en ik wil dat je NU gaat".
Toen kreeg ik een blik van 'Wie ben jij in godsnaam?' maar uiteindelijk gingen ze.

Ik moest daarna echt nog even beseffen wat er net was gebeurd. Zo onbeschoft!
Het meest vervelende vond ik nog wel dat ik overrompeld was en dat deze wijven (want dat zijn het) het beetje autoriteit dat ik in me heb, totaal ondermijnden. Het waren tweede klassers for fuck sake!!
Ik wist ook niet goed wat ik er mee aan moest omdat ik die leerlingen geen lesgaf en dus niet eens kende. Misschien had ik ook geen zin om er een heel groot ding van te maken, ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat ik ze het liefst bewerkt had met een stoel, met hun hoofd door de tv had willen duwen, al hun nagels had willen uittrekken en hun lichaamsdelen door het lokaal had willen verspreiden. En voordat ik de deur zou dichttrekken keihard 'I will survive' door de speakers zou laten schallen.
Maar dan zou ik waarschijnlijk ontslagen worden en er uiteindelijk nog niks mee opschieten.



P.S Nu ik het toch over moord heb: Dexter seizoen 7 is begonnen! Hihaaaa!

www.nadeche.net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten