woensdag 12 december 2012

Kleine ergernissen


Zoals jullie weten ben ik van de kleine ergernissen. Vanmorgen had ik weer geluk.
Het is woensdag dus ik stond vanmorgen om 09:00 in de sportschool met di mama. De les die we dan doen is AWT, een combinatie van cardio en krachttraining. Pittig maar erg leuk.

Een terugkerende ergernis is het feit dat mensen ALTIJD voor onze neus gaan staan. Recht voor onze neus. Misschien ben ik daar te sociaal voor ingesteld maar ik zorg altijd dat ik niet totaal iemands beeld blokkeer, maar altijd een stapje opzij zet. Zelfs als ik tijdens een oefening merk dat ik voor iemand sta, schuif ik wat op.
Veel mensen doen dat niet.
Ik weet niet of het ze niks kan schelen of dat ze het gewoon niet doorhebben maar ik weet wel dat het bloedirritant is.
Door het net te harde zuchten van ons moeke wist ik dat het ook haar geluksdag was.




Nog iets waar ik me aan stoor is aan hyperfanatieke mensen. Begrijp me niet verkeerd, ik doe ook altijd m’n best en geef ook liever niet op. Maar dit is de groep die door dat hyperfanatisme uit de maat beweegt. Niet finaal want dat is altijd nog wel grappig (en genant)...nee, nèt. Ze doen alles nèt te snel.
En het probleem is, als je dat eenmaal gezien hebt, zie je ook niks anders meer. Ik kon het dan ook niet laten om een paar keer zachtjes geïrriteerd te grommen.

Vandaag stond er een mevrouw voor ons. Ergens in de 40. Blond. Met van die kleine dansschoentjes aan. Deze mevrouw hield NIKS vol.
Soms is dat best zielig om te zien. Als iemand er echt voor gaat en 34x per minuut sterft.
Deze mevrouw had overal lastig van.
Na een paar ‘Jumping Jacks’, bedacht ze zelf een vervangend schraal sprongetje.
Alle krachtoefeningen deed ze met 1 kilo gewichtjes. Halverwege stopte ze.
Cardio oefeningen waren helemaal verboden, want dan ging ze haar rug strekken.
Ik KON HET NIET UITSTAAAAAAAAN!!!
Als je echt ergens last van hebt (gruwelijke pijn) blijf dan thuis. Maar niet dit.
Het leuke van dit alles was, dat ze ook nog de hele tijd recht voor m’n neus ging staan. Zalig.

M’n dag was helemaal compleet toen ik ’s middags in een bus vol krijsende kinderen stapte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten