woensdag 10 juli 2013

Paprika courgette soep by Des.

Hi folks,

Daar ben ik weer! Dit keer met een zelfbedacht soepreceptje. Niks boeiends, wel lekker.
Ik ben al een tijdje bezig met gezond en bewust eten en ik merk echt dat het werkt. Niet alleen voor m'n figuur, maar ook voor m'n stoelgang. Stoelgang. Stoel-gang. Wat een raar woord eigenlijk. Bij een stoel en een gang denk ik niet meteen aan een berg schijt. Nou goed, we snappen 'm.
Twee jaar geleden rende ik om de haverklap naar de plee omdat m'n darmen riepen: "WE HOUDEN HET NIET MEER!!". Nou, ik kan je vertellen: daar ben ik mooi van af! Hahaaaa, I am invincible!
Geen of amper brood meer, spelt/boekweit/kahmut etc in plaats van tarwe, veel groenten en fruit, veel water: het doet wonderen. Nou ja, ik zal jullie niet vervelen met een preek over gezond eten maar bij deze duw ik jullie wel een recept door de strot.

Boodschappenlijstje

- Een groene paprika
- Een courgette
- Een ui
- Een teentje knoflook
- Groene pesto (wel die van basilicum, want die van olijven smaakt als pis in een potje)
- Hennepzaad (Nee beste mensen, dit wordt geen space-soep. Het heeft geen hallucinerende werking, het is gewoon verrekte gezond. Look it up if you want).
- Kookroom
- Twee groentebouillonblokjes
- Een liter water (verkopen ze in de supermarkt).
- Olijfolie.
- Peper
- Zout

Bereidiiiiiiiiing (Dit woord moet je zingen. Hard en hoog)

1. Rommel in je kast en pak een (soep)pan. Geen wok dus. Dus.
2. Zet het vuur aan zodat de pan alvast warm wordt.
3. Snipper ondertussen de ui en de knoflook en snij de courgette en paprika in kleine stukjes.
4. Als de pan warm is, gooi je er een scheut olijfolie in een bak je de ui en knoflook. Niet totdat het bruin is, maar totdat het glazig is.
5. Gooi (of smijt) daarna de courgette en de paprika erbij en laat dit even mee bakken.
6. Zet jaren 90 muziek op die eigenlijk genant is, maar die perfect past bij deze groene soep.
7. Gooi na een tijdje het water en de bouillonblokjes bij de rest en laat het een tijdje koken totdat alle groenten zacht zijn.
8. Yes, nu mag het hennepzaad erbij. KICKEN! (2 tot 3 eetlepels). Dit kan je overigens kopen bij de biowinkel.
9. Pureer de boel met een staafmixer. LET OP: Onderstaande foto moet NIET het eindresultaat zijn!!!!


10. Ziet je soep er nu uit als een groen geheel zonder stukkies? Dan ben je op de goede weg!
11. Voeg wat versgemalen peper toe en een snufje zeezout (niet teveel zout want de bouillonblokjes bevatten ook al genoeg).
12. Voeg ongeveer 50 tot 100 ml kookroom toe en een eetleper groene pesto.
13. Roeren en even laten staan en dan heb je:


14. Smullen geblazen.

Lekker als lunch maar het kan ook prima als licht avondeten. Damn, hier krijg je toch Jamie Oliver neigingen van? Nog 1 puntje. I know it looks great. Maar wacht ff totdat het een beetje afgekoeld is, anders brand je je bek. So did I.

BON APPETIT!

X Des


P.S Voor de liefhebbers, zo ziet hennepzaad eruit:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten